3_latki

JĘZYK ANGIELSKI
WTOREK 13.04.21
1. „How to recycle?” – osłuchanie z piosenką – nauczycielka włącza piosenkę, jeśli ma możliwość to z teledyskiem, jeśli nie, to pokazuje odpowiednie karty obrazkowe. Dzieci słuchają piosenki.

How to recycle?
Pick up paper and put it in, (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą papier)
put it in, put it in.
Pick up paper and put it in.
In the recycling bin. (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą kosz na papiery)

Pick up glass and put it in, (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą szkło)
put it in, put it in.
Pick up glass and put it in.
In the recycling bin. (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą kosz na szkło)

Pick up plastic and put it in, (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą plastikową butelkę)
put it in, put it in.
Pick up plastic and put it in.
In the recycling bin. (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą kosz na plastik)

Pick up food and put it in, (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą skórkę banana)
put it in, put it in.
Pick up food and put it in.
In the compost bin. (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą kosz na bioodpady)

2. „Recycle is easy” – zabawa dydaktyczna – nauczycielka układa na dywanie karty obrazkowe z piosenki nazywając je, dzieci powtarzają nazwy. Kolejno nauczycielka wskazuje wybrane karty, a dzieci próbują je nazwać/powtarzają za nauczycielką.

HowToRecycle

Tydzień 12 – 16.04.2021r.

„JESTEM KULTURALNY”

 

 

Kodeks przedszkolaka

  •   Zgodnie bawię się z dziećmi i dzielę się zabawkami.
  •     Chętnie uczę się nowych rzeczy, jestem cierpliwy i wytrwały.
  •     Dobrze traktuję inne osoby, jestem miły i uprzejmy.
  •    Pomagam innym w trudnych sytuacjach.
  •  Szanuję cudzą własność, dbam też o przedmioty przedszkolne: meble, książki i zabawki.
  •  Używam zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam i  dziękuję.
  •  Dbam o czystość i porządek w swojej sali, na ogrodzie przedszkolnym, boisku.
  •  Dbam o własną higienę i zdrowie.
  •   Dbam o bezpieczeństwo swoje i innych.
  •     Mówię prawdę i zawsze dotrzymuję danego wcześniej słowa.
  •     Jestem przyjacielem przyrody.
  •     Zawsze mogę zgłaszać swoje pomysły oraz mówić o swoich odczuciach jednak liczę się także ze zdaniem i uczuciami innych.

Zadania z książek:

Kolorowanki

    

   

Grafomotoryka

 

Praca plastyczna

Przygotuj: trzy kolory farb (żółtą, czerwoną, zieloną), pędzelek, patyczek z wacikiem, klej, czarny flamaster. Wydrukuj kartkę z liściem i żabę. Liść pomaluj na zielono, a żabę na żółto. Kiedy żaba wyschnie patyczkiem zrób na niej kropki czerwone oraz dorysuj flamastrem oczy. Poproś rodzica o wycięcie liścia i żaby. Żabę naklej na liść i gotowe.

 

  

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI
1. „Earth Air Fire Water” – osłuchanie z piosenką – nauczycielka w trakcie piosenki pokazuje odpowiednie karty obrazkowe. Dzieci słuchają piosenki.

Earth Air Fire Water
The earth (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł ziemi)
The air (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł powietrza)
The fire (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł ognia)
The water (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł wody)
Return, return, return, return.
The earth (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł ziemi)
The air (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł powietrza)
The fire (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł ognia)
The water (pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą żywioł wody)
Return, return, return, return.
A jea, jea, jea, je, a joa, joa, joa, jo.
A jea, jea, jea, je, a joa, joa, joa, jo.

2. „The Elements” – zabawa dydaktyczna – nauczycielka kładzie na dywanie karty obrazkowe z piosenki nazywając je, dzieci powtarzają nazwy. Następnie nauczycielka wskazuje wybrane karty, a dzieci próbują je nazwać. Na zakończenie nauczycielka pokazuje karty obrazkowe w kolejności występowania w piosence i wszyscy wspólnie próbują zaśpiewać piosenkę.

TheElements

Tydzień 6 – 9 kwietnia 2021r.

Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

 

    

 

 

„Teatr”  J. Koczanowska

Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.
Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.
Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.

 

Zadania

  1. Rozmowa na temat wiersza. Udziel odpowiedzi na pytania:
    Jakim miejscem jest teatr?
    Co dzieje się na scenie?
    Co nam daje teatr?
    Jak należy zachowywać się w teatrze?
  2. Wykonaj zadania z książek:

 

 

Kolorowanki i grafomotoryka

Użyj kredek, farb, flamastrów i plasteliny.

 

 

 

 

Praca plastyczna „Gąsienica”.

Poproś rodzica o wydrukowanie kartki z gąsienicą oraz przygotowanie 6-ciu kolorów farb, talerzyka na farby, korka – rola stempla, nożyczek, kleju.

Wylej farbę na talerzyk i zamocz korek. Na każdym z kółek gąsienicy wykonaj inny kolor stempli. Kiedy farba wyschnie należy wyciąć elementy i skleić klejem. Praca gotowa!!!

    

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 06.04.21

  1. “The farmer in the dell” – słuchanie i próby śpiewania piosenki – nauczycielka włącza piosenkę, jeśli ma możliwość to z teledyskiem, a jeśli nie to w trakcie piosenki pokazuje odpowiednie karty obrazkowe. Dzieci słuchają i próbują śpiewać piosenkę.

 

  1. „Farmer gathers eggs” – zabawa dydaktyczno-naśladowcza – dzieci poruszają się po sali w rytmie piosenki “The farmer in the dell” i naśladują ruchem czynności o których jest mowa w piosence – nauczycielka może dodatkowo pokazywać wybrane karty obrazkowe. Zabawę prowadzimy przez czas trwania piosenki.

 

  1. „Farm animals” – zabawa dydaktyczna – nauczycielka kładzie na dywanie worek, w którym znajdują się plastikowe zwierzątka żyjące na wsi/karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta żyjące na wsi. Jeżeli używamy plastikowych zwierzątek, dzieci mogą podchodzić do worka i rozpoznawać zwierzątka za pomocą dotyku. Następnie wyjmują zwierzątko/kartę i nauczycielka nazywa zwierzątko w języku angielskim, a dzieci powtarzają. Kolejno nauczycielka wskazuje poszczególne zwierzątka/karty, a dzieci próbują je nazwać/powtarzają nazwy po nauczycielce. Zabawę prowadzimy 2-3-krotnie wskazując każde zwierzątko/kartę obrazkową.

 

koń – horse

krowa – cow

świnia – pig

owca – sheep

koza – goat

osioł – donkey

kura – hen

kogut – rooster

TheFarmerInTheDell

 

JĘZYK ANGIELSKI 30.03.21R.
1.„Ten in a bed” – osłuchanie z piosenką – nauczycielka włącza piosenkę z teledyskiem, jeśli ma taką możliwość, a jeśli nie to pokazuje odpowiednie karty obrazkowe (lub realne przedmioty) i odpowiednią liczbę palców. Następnie pyta dzieci, o czym była piosenka. W razie potrzeby wyjaśnia, że dotyczyła ona dziesięciu jajek, które po kolei się przewracały i wypadały z nich różne przedmioty.

Ten in a bed
One! Two! Three! Four! Five! Six! Seven! Eight! Nine! Ten Easter Eggs!
Ten eggs in a bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A doll!”

Nine eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A car!”

Eight eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A mirror!”

Seven eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A candy!”

Six eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“Nothing!”

One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine and ten in a bed.
One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine and ten in a bed.
Five eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A ring!”

Four eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A T-rex!”

Three eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A bandage!”

Two eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A ball!”

One egg in the bed, and the little one said,
“Happy Happy Easter!”

2. „Roll over” – zabawa ruchowo-dydaktyczna – dzieci stoją w kręgu i odliczają po angielsku do dziesięciu. Następnie nauczycielka prosi, by po kolei ręce w górę podnieśli Ci, którym przypadło „one”. „two” itd. Wyjaśnia, że zwrot: „roll over” oznacza: „przewrócić się”. Następnie dzieci tańczą w rytmie piosenki „Ten in a bed”. Na przerwę z muzyce zatrzymują się i kiedy usłyszą swój numerek – kładą się na podłogę. Np. na hasło: „Number one – roll over!”, osoby, które miały numer pierwszy, delikatnie się przewracają. Nauczycielka może podawać dwa lub trzy numerki jednocześnie. Zabawę powtarzamy tak, by każdy numerek pojawił się przynajmniej dwukrotnie.

TenInABed

Tydzień 29 marca – 1 kwietnia 2021r.

„WIELKANOC”

 

 

„Dzwon”

Dzwon na wieży bije,

gdy nadchodzą święta.

I do poswięcenia

koszyczków zachęca.

Bim, bam, bim, bam

świąt wesołych życzę wam!

Kiedy jest Wielkanoc,

dzwon radośnie woła:

„Alleluja wszystkim!

Dzisiaj dzień wesoły!”.

Bim, bam, bim, bam,

świąt wesołych życzę wam!

 

Zadania z książki

Kącik Dobrego Startu:

  • wzór 15
  • karta 15 – dorysuj brakujące elementy dzwonu w kształcie wyżej poznanego wzoru. Użyj farb wodnych.

Karty Pracy:

Praca plastyczna

„BARANEK”

Przygotuj: niebieską kartkę papieru (lub inny kolor), czarną kartkę tektury falistej, folia bąbelkowa, klej w płynie lub w sztyfcie, biała farba, dziurkacz, czarny flamaster, nożyczki, pędzel.

Z folii poproś Rodzica o wycięcie chmurki, a z tektury falistej głowę oraz nogi. Przyklej chmurkę na niebieską kartkę, pomaluj białą farbą. Przyklej czarne nogi pod chmurką, a głowę na niej. Dziurkaczem wytnij dwie białe kropki, flamastrem narysuj w każdej kropkę i przyklej na głowę. Praca skończona!!! Jeśli macie ochotę to dorysujcie słoneczko, chmurę, trawę, a może kwiatek.

 

Kolorowanki

   

  

 

 

Wyklej plasteliną

 

 

Grafomotoryka

 

 

 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych składamy najserdeczniejsze życzenia: dużo zdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa, mnóstwo wiosennego optymizmu oraz samych sukcesów – ciocia Magda i ciocia Gabrysia.

 

 

Prace plastyczne grupy 3 latków

   

  

 

 

 

Wylep plasteliną następujące prace

 

 

 

 

Pokoloruj według wzoru

 

 

 

 

Wakacje dobiegają końca!!!

Do zobaczenia w przedszkolu

ciocia Magda i Grażyna

 

Kolejne wakacyjne prace

 

 

 

Pamiętajmy o bezpieczeństwie i stosujmy się do zaleceń

   

 

 

 

Kolorowanki i malowanki z cyferkami

 

  

 

 

 

 

Grafomotoryka

  

Pozdrawiamy Was gorąco!!!

 

 

Prace plastyczne naszych pociech

 

 

Poćwicz grafomotorykę

 

Prace plastyczne

1. Kolorowa parasolka.

Wydrukuj parasolkę. Wytnij jej fragment. Przygotuj kartkę formatu A5 oraz kolorowe paski. Przyklej paski na kartkę A5, a następnie podklej pod wycięty fragment parasola. Rączkę parasola wyklej żółtą plasteliną lub pokoloruj kredkami.

   

2. Co chciałbyś zobaczyć przez okno?

Wydrukuj obraz okna, a następnie narysuj, co chciałbyś zobaczyć patrząc przez okno. Pokoloruj cały obrazek.

 

Kolorowanki

        

              

Bawcie się dobrze!!!

 

CYFRY – utrwalenie

   

 

   

 

 

 

Piękne prace z tego tygodnia

Kolorowanki

       

Grafomotoryka

napój grafomotoryka

statek grafomotoryka

wyspa grafomotoryka

Zadania

Bawcie się dobrze!!!

 

Wakacyjne prace plastyczne

 

 

  

 

 

Zapraszamy do wykonania następujących prac:

Grafomotoryka

Kolorowanki

Karty pracy

Do zobaczenia!!!

 

Dzieła naszych dzieci z grupy

 

 

 

 

Wakacje czas zacząć!!!

 

 

Grafomotoryka

 

 

Kolorowanki

Praca plastyczna „WAKACYJNA RYBA”

 

 

 

 

Karty pracy

  1. czym jedziemy na wakacje
  2. połącz w pary
  3. policz

Miłej zabawy życzą ciocie!!!

 

Prace plastyczne naszych dzielnych przedszkolaków

 

 

Tydzień 29 czerwca – 3 lipca „Kim będę, gdy dorosnę” – ciąg dalszy

 

  

  

 

„LEKARZ”

Jedno słowo lekarz

A tak wiele znaczeń

Zaraz Ci to wszystko

Jakoś wytłumaczę

Naucz się już teraz

Mój Ty przyjacielu

Że lekarzy w przychodni

Przeróżnych jest wielu.

Gdy ktoś stuknie się, skaleczy,

Pani doktor go wyleczy,

Bo ta pani zna sposoby

I lekarstwa na choroby.

 

Zadania

1. Pokoloruj obrazek kredkami lub farbami: lekarz

2. Obejrzyj obrazki. Połącz lekarza z potrzebnymi mu do pracy rzeczami: L1

3. Przyjrzyj się obrazkom i powiedz, które należą do zawodu lekarza: L2

4. Których przedmiotów nie używa w pracy pani doktor? Zatocz wokół nich kółeczka: L3

 

 

„FRYZJER”

Strzyże, czesze, robi loki

I układa piękne koki.

Każde dziecko chyba wie,

Jak ten pan nazywa się…

Koki, warkocze, ogony, kucyki,

wszystko to z ręcznej fryzjera fabryki.

W swoim warsztacie fryzjer i fryzjerka

to inaczej magik i czarodziejka.  

Zadania

  1. Pokoloruj obrazek: fryzjer
  2. Znajdź na obrazku atrybuty fryzjera (grzebień, nożyczki itp.). Nazwij je. Pokoloruj obrazek: F1
  3. Zaproponuj pani ładną fryzurę. Narysuj ją: F2

 

„WETERYNARZ”

Gdy koń kaszle lub kuleje,

Kiedy chory pies nic nie je,

Weterynarz nawet w nocy

Nie odmówi im pomocy.

Zadania

1. Pokoloruj obrazek: weterynarz

2. Dobierz w pary obrazki. Jeśli czujesz się na siłach wykonaj polecenie znajdujące się na kartce: W1

3. Pokoloruj dziewczynkę zajmującą się kotkiem: W2

4. Wyklej psa brązową włóczką/plasteliną/ bibułą. Przyklej psu plasterek: W3

5. Połącz ze sobą obrazki w pary. Opisz je: W4

 

„POLICJANT”

 

 

 

 

 

 

Pan policjant po kolei

Łapie zbójów i złodziei,

To stróż prawa i porządku,

Chcesz posłuchać od początku?

Poznajcie pana policjanta

to drogowy stróż prawa.

Dla wielu chłopców

świetna zabawa.

Lecz policjanta praca

wcale nie jest zabawą.

Bo dbanie o porządek

jest bardzo ważną sprawą.

Zadania

  1. Pokoloruj wóz strażacki: P1
  2. Połącz ze sobą takie same przedmioty. Czy wiesz, co przedstawiają obrazki? P2
  3. Pokoloruj obrazek: policjant
  4. Przyjrzyj się obrazkom. Połącz w pary (osobę z pojazdem). Pokoloruj: P3
  5. Połącz policjanta z potrzebnymi mu rzeczami: P4

„CYFRA 5”

 

 

Moi drodzy o to Pięć!

Na jedzenie ma dziś chęć.

Je od rana do wieczora –

bułki, sery, pomidora,

bakłażany i serdelki.

Stąd ma taki brzuszek wielki.

A swą śmieszną czapkę z daszkiem

nosi w nocy, nosi rankiem,

i w południe, i z wieczora

(inni myślą, że jest chora).

Lecz nie wiedzą, że ta cyfra

później się w liczeniu przyda.

bo najprostsze jest liczenie,

gdy przez Pięć jest to mnożenie.

Zadania

  1. Pokoloruj kredkami: 5
  2. Policz piłki. Pokoloruj: 5.1
  3. Poćwicz pisanie cyfry 5: 5.2
  4. Obrysuj po śladzie balony, policz je i pokoloruj cały obrazek: 5.3
  5. Policz biedronki i tupnij nogą tyle razy: 5.4

 

„ZAGADKI DLA DUŻYCH I MAŁYCH”

Za ladą sklepową sprzedaje

nam to i owo… (sprzedawca)

Myślę czasem o tym panu,

który dba o stan komina.

To ciekawe, czy on także

podczas pracy,

ciągle się za guzik trzyma? (kominiarz)

Do pomocy ma zawsze nożyczki i grzebień,

tym przytnie i ułoży fryzurę dla ciebie.

potrzebne mu także suszarka, lokówka,

lakier do włosów i nie jedna wsuwka. (fryzjer)

Ten pan ma na oku lupę i zegarków całą kupę.

Ręcznych, ściennych, kolorowych.

Ma też nawet i piaskowy!

Bo w naprawie ich jest mistrzem

Może też zostaniesz… (zegarmistrzem)

Ściga przestępców po mieście i zamyka ich w areszcie.

Czasem kieruje tez ruchem.

Jeśli dobrze znasz przepisy,

jesteś jego druhem. (policjant)

Ma na głowie ogród cały,

roślin znawca doskonały.

Gdy na stole stoi warzyw cała taca

pomyśl ciepło o nim, bo to jego praca. (ogrodnik)

Kto ciągle dzieci o coś pyta

i sprawdza prace domowe w zeszytach?

Umieć trzeba bardzo wiele, żeby być…(nauczycielem)

Pewna Pani co dzień z rana

pichci w kuchni różne dania.

Smaży, piecze i gotuje

przedszkolakom swym szykuje.

Uczty nade nadzwyczajne

smaczne i niepowtarzalne.

Pyszne śniadania, do tego zdrowe,

obiadki rach – ciach i gotowe. (kucharka)

Kto fragmenty materiałów szybko skroi

i pomału coś tam lekko sfastryguje,

tu poprawi, tam odpruje.

Potem jeszcze na maszynie

trochę skróci i podwinie.

I bluzeczka jest gotowa.

Kto ja uszył? To… (krawcowa)

Osłuchuje plecy i bada brzuszek.

Potem zagląda jeszcze do gardła,

a nawet do uszek. (lekarz)

Pożar, powódź, nawet dziura w dachu.

ten jegomość nie zna strachu.

Gdy więc dopada ludzi klęska jakaś,

wzywają na pomoc pana …(strażaka)

 

Zbliżają się wakacje! A my za tydzień i tak na Was będziemy czekać

ciocia Magda i Grażyna

 

Jesteśmy prawie czterolatkami. Poniżej nasze prace:

 

 

 

 

 

Tydzień 22 – 26 czerwca „Czekamy na wakacje”

 

   

 

„Jedziemy na wakacje” Czesław Janczarski

Jedziemy na wakacje

do lasu, nad wodę.

Prosimy ciebie, słonko

o piękną pogodę.

Jedziemy na wakacje

nad morze, na plażę.

Kolorowe muszelki

przynieś, falo, w darze.

Jedziemy na wakacje

w te góry wysokie.

Nie chowajcie się, szczyty,

za mgłą, za obłokiem.

Jedziemy na wakacje

Na Mazury? Może!

Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,

czekaj na nas w borze.

Zadania

1. Odpowiedz na pytania:

  • Gdzie można pojechać na wakacje?
  • A jak można spędzać miło wakacje w mieście?
  • Czy na wakacjach ważna jest pogoda?
  • Jakie pamiątki można przywieźć z wakacji?
  • Czy na wakacjach pamiętamy o bezpieczeństwie?

2. Pokoloruj kredkami pamiątki z wakacji: plaża3

3. Pokoloruj obrazek: plaża2

4. Wykonaj polecenie znajdujące się na kartce: plaża4

 

JEDZIEMY NAD MORZE

     

 

„Na plaży” Józef Ratajczak

Chlapu – plastu, już od brzasku

Budujemy miasto z piasku

Piękne miasto nad miastami

W jakim nie mieszkamy sami

Domy barwne aż nad podziw

Fruwa się w nich, czy też chodzi?

Można by tu żyć wspaniale

Gdyby deszcz nie padał wcale.

Zadania

  1. Pomaluj obrazek z wakacji farbami: plaża
  2. Pokoloruj rysunek przedstawiający nurkującego chłopca: plaża1
  3. Rysuj po śladzie: plaża5
  4. Czy wiesz, co chłopiec zbudował? Pokoloruj: plaża6
  5. Przygotuj: białą kartkę, ołówek, żółtą bibułę, niebieską farbę, pędzelek, klej, kaszę kuskus. Narysuj ołówkiem słońce, dwie fale. Z bibuły zrób małe kulki. Wykonaj pracę zgodnie ze zdjęciami.

  

  

 

„JEDZIEMY W GÓRY”

       

 

Zadania

1. Pokoloruj kredkami turystę idącego w góry: góry

2. Pomaluj farbami obrazek: góry1

3. Narysuj rodzinę, która spędza razem wakacje (pokoloruj): góry2

4. Praca plastyczna. Przygotuj: zielona kartkę, klej w płynie, papier toaletowy, zieloną i brązową farbę, pędzelek, niebieski papier kolorowy. Klejem narysuj góry. Przyklej zgnieciony w rękach papier toaletowy, ściskając przy szczytach gór. Pomaluj farbami góry. Z niebieskiego papieru kolorowego wytnij chmury, a następnie je przyklej. Obejrzyj zdjęcia:

 

 

 

„WAKACJE NA WSI”

 

 

„Lato” Joanna Graban (gimnastyka buzi i języka).

Osoba dorosła czyta tekst, dzieci wykonują odpowiednie ruchy.

Zbliża się lato. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu („kląskają„, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawiają kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiają prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze – bezdech – i długo wypuszczają ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły letnie kwiaty. Pachniało latem (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami), języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychają powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (kichają wymawiając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewają; przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskają„, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

Zadania

  1. Pokoloruj kredkami: wieś
  2. Czy te zwierzęta mieszkają na wsi? Nazwij je i pokoloruj: wieś1
  3. Pomaluj farbami rysunek: wieś2
  4. Narysuj po śladzie motyla: wieś4
  5. Pokoloruj dziewczynkę na rowerze: wieś3

 

„WAKACJE W MIEŚCIE”

  

Zadania

  1. Pokoloruj farbami: góry 3
  2. Do której walizki spakuje wakacyjne ubrania dziewczynka, a do której chłopiec: miasto
  3. Narysuj po śladzie kręconego loda (pokoloruj): miasto1
  4. Pokoloruj dziewczynkę, która puszcza bańki mydlane podczas wakacji: miasto3
  5. Narysuj po śladzie latawiec z motylkiem: miasto2

 

Powoli zbliża się koniec roku przedszkolnego, nadchodzą wakacje. Podczas nich można wybrać się z rodzicami nad morze, w góry. A z dziadkami na wieś czy zwiedzać inne miasta. Przemieszczamy duże odległości zazwyczaj samochodem. Niektórzy lubią jeździć pociągiem, a inni lecieć samolotem.

Wakacje to czas odpoczynku, poznania nowych miejsc, odwiedzania znajomych. To czas zabawy, i nowych wrażeń. Jednakże nie zapominajmy o bezpieczeństwie własnym i bliskich. Wakacje to także czas na przygotowanie dzieci do zmiany grupy w przedszkolu. Razem z Tupem przez cały rok poznawaliśmy ciekawe rzeczy, wiele się nauczyliśmy. Po wakacjach przedszkole będzie na wszystkie dzieci czekało. Każdy pójdzie do grupy starszej i wraz z Tupem będzie poznawać i uczyć się nowych zagadnień. Przedszkole to fajne miejsce, nikt w nim nie płacze, wszyscy razem się bawią. Będziemy tęsknić. Do zobaczenia…

 

23 CZERWCA „DZIEŃ TATY”

 

Drodzy Tatusiowie!

Zróbcie ważne miny,

bo to piękna rola

być głową rodziny!

Pozdrawiamy

ciocia Grażynka i Madzia

 

Piękne prace naszych przedszkolaków

 

        

   

 

 

Tydzień 15 – 19 czerwca „Kolory lata”

   

   

 

 

„Kolorowe klocki” Włodzimierz Scisłowski

Kolorowe klocki

Jaś dostał od mamy

My wszystkie kolory

Doskonale znamy

Zielony – jak wiosenna trawa

Brązowy – jak poranna kawa

Niebieski – jak kwiaty na łące

I żółty – zupełnie jak słońce

Z kolorowych klocków

Jaś zbudował domy

I z tego wysiłku

Sam stał się czerwony.

Zadanie

Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania:

  • Z jakich kolorowych klocków Jaś zbudował domy?
  • Kto dostał od mamy kolorowe klocki?
  • Co Jaś zbudował z klocków?
  • Jakie znasz kolory?

 

 

 

„KOLOR ŻÓŁTY”

 

 

Zadania

  1. Co jest żółte?
  2. Jakie znasz żółte owoce?
  3. Pomaluj kredkami rzeczy, które są żółte: żółte
  4. Pomaluj słonecznik korzystając z różnych odcieni koloru żółtego i koloru zielonego: żółte słonecznik
  5. Znajdź i pokoloruj żółte elementy: żółte 1

 

„KOLOR ZIELONY”

  

 

„Letnia piosenka” Zofia Beszczyńska

Po zielonej łące

skakały zające

po zielonej murawie

przechadzały pawie

przez zielone trawniki

cwałowałykoniki

a w zielonym lasku

po żółciutkim piasku

przystając co krok

spacerował smok

miał złociste oczy

miał srebrny warkoczyk

miał czerwony frak

śpiewał sobie tak:

po zielonej łace

skakały zające…

Zadania

1. Odpowiedz na pytania:

  • Kto skakał po zielonej łące?
  • Kto przechadzał się po zielonej murawie – trawie?
  • Kto cwałował przez zielone trawniki?
  • Kto spacerował po zielonym lasku?
  • Jak wyglądał smok?
  • Co robił smok?
  • Jakiego koloru było dużo w tym wierszu?

2. Pomaluj obrazki, które mogą być zielone: zielone

3. Wykonaj cztery polecenia znajdujące się na kartce: zielone (owoce)

4. Pokoloruj obrazek według schematu znajdującego się na kartce: zielone (drzewo)

 

„KOLOR NIEBIESKI”

  

Zadanie

  1. Dokończ rysować muszle niebieską kredką: niebieskie slimaki
  2. Wykonaj polecenia z kartki: niebieskie niebo
  3. Połącz ze sobą elementy koloru niebieskiego. Czy znasz te przedmioty? niebieskie

 

„KOLOR CZERWONY”

        

 

„Światełko” Iwona Róża Salach

Przez ulicę idą dzieci,

gdy zielone światło świeci.

Kiedy żółte się zapali

uważają nawet mali.

Gdy zobaczysz zaś czerwone,

czekaj grzecznie na (zielone).

Zadania

  1. Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania:
  • Przy jakim świetle można przejść przez ulicę?
  • Przy jakim świetle należy stać i nie wolno przechodzić przez ulicę?
  • Do czego potrzebna nam znajomość kolorów?

2. Pokoloruj truskawkę zgodnie z naturą: czerwone truskawka

3. Pokoloruj czerwonego muchomora – grzyba trującego: czerwone muchomor

4. Pokoloruj dziewczynkę „Czerwonego kapturka” oraz wilka: czerwone kapturek

 

 

Zadania

  1. Dokończ tęcze: dokończ tęczę
  2. „Kolorowy dom” – zbuduj dowolna budowlę z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków. Nazwij kolory klocków, które wybierałeś.
  3. Pokoloruj baloniki według wzoru: kolorowe balony
  4. Połącz w pary takie same dinozaury: kolorowe dinozaury
  5. Pokoloruj obrazek – figury według schematu: kolorowe figury
  6. Wykonaj pracę „Puchar z lodami”. Potrzebne będą: papier kolorowy, klej, nożyczki: puchar, puchar2, kółka

 

„Idą krasnoludki” – zabawy paluszkowe do wiersza Małgorzaty Barańskiej

Idą, idą, idą, idą

Idą sobie krasnoludki:

Dorosły kroczy palcem wskazującym i środkowym po przedramieniu ręki dziecka.

Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty,

a na końcu ten malutki.

Dotyka palcem wskazującym kolejnych palców dłoni dziecka, zaczynając od kciuka.

Dokąd idą? Do łóżeczka,

Bo tam czeka już bajeczka.

Chwyta dłoń dziecka i umieszcza ją we wnętrzu swojej dłoni.

 

Ciekawe są kolory!

Tworzą nasz świat!

Zapraszamy za tydzień

ciocia Magda i Grażyna

 

Tydzień 8 – 10 czerwca „Kim będę, gdy dorosnę”

 

     

     

 

„STRAŻAK”

Strażak to ktoś, kto pracuje w straży pożarnej. Jest przeszkolony i wyposażony w specjalistyczny sprzęt do walki z ogniem, wypadkami drogowymi. Pomaga również przy wypadkach budowlanych, klęskach żywiołowych. Niesie pomoc innym ludziom. Jego święto obchodziliśmy 4 maja.

 

 

„Pożar” Władysław Broniewski

Gwałtu, rety! Dom się pali!

Już strażacy przyjechali.

Prędko wleźli po drabinie

i stanęli przy kominie.

Polewają sikawkami

ogień, który jest pod nami.

Dym i ogień bucha z dachu,

ale strażak nie zna strachu,

choć gorąco mu okropnie,

wszedł na górę, już jest w oknie

i ratuje dzieci z ognia,

Tak strażacy robią co dnia.

 

Zadania

1. Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:

  •  O kim opowiada ten wiersz?
  • Co robili strażacy?
  • Co się paliło?
  • Kogo uratował strażak?
  • Czy strażacy są odważni?
  • Czy każdy może zostać strażakiem?
  • Jak wygląda wóz strażacki?

2. Pokoloruj kredkami strażaka i jego sprzęt: narzedzia strażaka

3. Przygotuj ołówek, kredki. Dokończ rysowanie konewki, pokoloruj ją. Narysuj szlaczki. karty pracy – konewka i szlaczek

4. Pomaluj farbami: strażak

5. Wydrukuj dwie kartki z elementami kucharza: kucharz 1, kucharz 2. Następnie wytnij każdy szczegół i sklej według wzoru:

 

„NAUCZYCIEL”

Nauczyciel to taka osoba, której praca polega na nauczaniu dzieci i dorosłych. Przekazuje swoją i nabytą wiedzę innym osobom. Nauczyciel powinien być spokojny, szczery, umieć przekazać wiedzę, a także umieć zainteresować osoby tym, co mówi. Dobrze jest gdy nauczyciel jest cierpliwy, umie zrozumieć drugiego człowieka i jest osobiście zaangażowany w swoją pracę.

Zadania

1. Wykonaj laurkę dla swojej wychowawczyni malując ja farbami: dla naszej pani 1

2. Pomaluj kredkami: dla naszej pani 2

3. Przygotuj kredki. Obrysuj po śladzie i pokoloruj: karty pracy

4. Wydrukuj i ozdób dowolną techniką: dla naszej pani

5. Przygotuj: kartkę, brązową kredkę, zieloną farbę, pędzelek, popcorn, klej w płynie. Wykonaj pracę.

         

     

    Praca gotowa!!!

 

Obejrzyj film o zawodach. A jaki zawód wykonują Twoi rodzice?

 

„EKSPEDIENTKA”

Ekspedientka to kobieta, która pracuje w sklepie. Jest odpowiedzialna za obsługę klienta czy kasy. Ekspedientka układa towar na półkach, sprzedaje go. Powinna to być osoba, która jest miła, uprzejma, uczciwa, umiejętnie nawiązująca kontakt z klientem.

 

Zadania

  1. Pokoloruj obrazek kredkami lub flamastrami: ekspedientka 1
  2. Jak zrobić kanapkę? Połącz obrazki w kolejności: karty pracy – kanapka
  3. Pokoloruj panią ekspedientkę i owoce, które sprzedaje. Czy znasz te owoce? ekspedientka
  4. Przygotuj: białą kartkę, świecę, pędzel, farbę. Na kartce narysuj świecą duże słoneczko. Pomaluj całą kartkę farbą. A następnie umieść swoja pracę w jasnym miejscu, np. przy oknie.

 

  Piękna praca!!!

 

Czas na piosenkę!

Wspaniałej zabawy i nauki życzą

Ciocie

 

Dzieła naszych małych pociech

 

     

 

Tydzień 1 – 5 czerwca „Przyjaciele z różnych stron”

1 czerwca Międzynarodowy Dzień Dziecka

Z tej okazji życzymy wszystkim dzieciom

dużo zdrówka, spełnienia marzeń,

abyście jak najdłużej byli dziećmi bawiącymi się i śmiejącymi na co dzień.

 

 

„Chcę mieć przyjaciela” Dorota Niewola

Mam na imię Nosalek. Tak nazwały mnie przedszkolaki, bo mój ogromny czerwony i wesoły nochal sterczy jak u Pinokia. Jestem pajacem i zajmuję miejsce na największej wersalce w przedszkolnym kąciku lalek. Obok mnie mieszka misio – Krzysio, który ma oczy z guzików – jedno zielone, a drugie granatowe.

Powiem Wam w sekrecie, że Krzyś był kiedyś bardzo smutnym misiakiem. Siedział tak sobie na wersalce i siedział. I nikt nie chciał się z nim bawić.

Dziewczynki tuliły lalki w pięknych sukienkach, woziły je na spacery wózkami i karmiły plastelinowymi ciasteczkami. Chłopcy byli zajęci budowaniem garaży i autostrad dla samochodów. a miś – siedział na tej swojej wersalce i wzdychał:

– Kiedy ktoś mnie przytuli?

Raz nawet odważył się i wyszeptał:

– Basiu, zabierz mnie na spacerek.

Ale dziewczynka albo nie usłyszała, albo nie miała ochoty spacerować.

– To przez te twoje śmieszne oczy – mówiły lalki. – Jedno inne, drugie inne!

– Ale przecież serduszko mam takie samo jak wszystkie misie: pluszowe – szeptał Krzyś i wycierał smutne łezki, które kapały z granatowych oczu. Nawet lalki nie chciały z nim rozmawiać. Właśnie wtedy do przedszkolnej sali przyszedłem ja, Nosalek.

Posadzono mnie obok misia – Krzysia, który uśmiechnął się do mnie i nieśmiało zapytał:

– Będziemy przyjaciółmi?

– Na pewno – krzyknąłem uradowany, bo też bardzo chciałem mieć przyjaciela.

– Naprawdę? – spytał zdziwiony Krzyś. – Bo ja mam takie śmieszne oczy.

– A ja mam duży nos – roześmiałem się. Chwyciłem misia za pluszową łapkę. Mocno, ile tylko miałem siły.

Zadanie

Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania:

  • Kto to jest Nosalek?
  • Gdzie mieszka misio – Krzysio?
  • Dlaczego misio – Krzysio był smutny?
  • Kto został jego przyjacielem?

 

Zadania

1. Tup i miś wybierają się w podróż. Każdy zabiera ze sobą to samo. Wytnij rzeczy.W każdej walizce nalep brakujące przedmioty tak, by były takie same i było ich tyle samo. Jeśli potrafisz, policz rzeczy w każdej walizce.

2. Wytnij wszystkie elementy. Ubierz swojego kolegę / koleżankę. Dorysuj postaci szczegóły twarzy oraz włosy.

Zwierzęta z zoo

                           

 

„Lwy” Małgorzata Barańska (zabawa paluszkowa)

Tu jest dobra mama lwica,

Dziecko zaciska dłoń w pięść.

obok wielki tata lew.

Zaciska w pięść drugą dłoń.

Mama z tatą tulą lwiątka,

leżąc sobie w cieniu drzew.

Splata razem palce obu dłoni i lekko nimi kołysze.

 

Zadania

1. Pokoloruj obrazek lwa w czerwonej ramce, by wyglądał tak samo, jak ten w zielonej ramce: lwy

2. Pokoloruj farbami lwa w dżungli: lew

3. Narysuj po śladzie korony i grzywę. Zacznij od kropki i staraj się nie odrywać ręki: lew

4. Znajdź dw takie same zwierzątka i pokoloruj: zwierzęta

5. Połącz w pary rodziców z dziećmi: połącz

6. Wyklej plasteliną, kolorowa bibułą lub pokoloruj:

słonik

pingwinki

          

 

„Zagadki” A. Maćkowiaka

On jest królem dżungli całej,

Słynie z grzywy okazałej.

Kot na zebry ten poluje.

Ten, kto wie, niech odgaduje. (LEW)

Spotkasz ja na Czarnym Lądzie.

Podobna do konia,

koleżanką jest żyrafy, tygrysa i słonia.

Cała w czarno-białe pasy,

trawę głównie jada.

Jeśli zgadłeś, co to jest, no to odpowiadaj. (ZEBRA)

Na sawannie gdzieś w Afryce ona sobie żyje.

Jest bardzo wysoka i ma długą szyję.

Cała w plamki jest brązowe,

lubi liście zjadać.

Jakie to jest zwierzątko? Proszę odpowiadać. (ŻYRAFA)

Zadanie

Odpowiedz na pytania:

  • Jakie zwierzęta można spotkać w zoo?
  • Kto z Was był w zoo?
  • Jakie zwierzęta wy widzieliście w zoo?

 

Grafomotoryka

Narysuj po śladzie:

1. słoniątko

2. struś

3. żółw

4. zebra

 

Starajcie się wykonywać dobrze zadania. Pozdrawiamy Was serdecznie

ciocia Grażynka i Madzia

 

Tydzień 25 – 29 maja „Mama i tata”

 

„MAMA”           26 maja „Dzień Mamy”

Droga Mamo!

Najpiękniejsze składam Ci życzenia

z głębi serca płynące, czekające spełnienia.

Niechaj kłopoty znikną, sukcesów przybędzie,

niechaj zdrowie dopisze, a szczęście się przędzie.

Wszystko, co piękne i wymarzone,

niech w Twoim życiu będzie spełnione.

 

                   

 

„Serduszko” Bożena Forma

Duże, czerwone serduszko

gorąco świecące słoneczko.

Od dziecka twego ukochanego

to prezent dla ciebie mateczko.

Olbrzymie bukiety kwiatów

niosą dziś wszystkie dzieci.

Wietrzyk nucący piosenkę dla mamy

po niebie przed siebie w dal leci.

Zadanie

Odpowiedz na pytania:

  • Dla kogo było czerwone serduszko z wiersza?
  • Dlaczego dzieci w wierszu dają swoim mamom kwiaty?
  • Jaka to okazja?
  • Kto kocha swoje dzieci najmocniej na świecie?
  • Jaki wy możecie zrobić prezent swojej mamie z okazji jej święta?

 

Zadania

1. Dorysuj do twarzy mamy szczegóły (nos, oczy, itp.). Pokoloruj: mama – twarz

2. Udekoruj serce dla mamy: mama serce

3. Pokoloruj farbami, kredkami:

Róża i wierszyk

Bukiet tulipanów

kartka

4. Wykonaj tulipana. Przygotuj: rolkę po papierze toaletowym, papier kolorowy, nożyczki.

5. Narysuj w lusterku portret swojej mamy: lustro

6. Wykonaj naszyjnik. Przygotuj: makaron rurki, farby, nitkę/tasiemkę/wstążkę/rzemyk.

 

„TATA”

„Mój Tato” Bożena Forma

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście –

życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Zadanie

Odpowiedz na pytania:

  • Co robiły dzieci z tatą w wierszu?
  • Jak spędzały czas wolny?
  • Dlaczego dzieci w wierszu składają życzenia swojemu tacie?
  • Jaka to okazja?
  • Jaki wy możecie zrobić prezent swojemu tacie z okazji jego święta?

 

Zadania

1. Dorysuj do twarzy taty szczegóły (usta, nos, oczy, itp.). Pokoloruj: tata – twarz

2. Ozdób krawat: tata – krawat

3. Pokoloruj kredkami, farbami:

Laurka na dzień taty

Super tata kolorowanka

 

„Płynie rzeczka” – zabawy paluszkowe do wiersza Małgorzaty Barańskiej

Płynie, płynie sobie rzeczka.

Dorosły rysuje palcem wskazującym rzeczkę na wewnętrznej stronie przedramienia dziecka.

Ida misie do łóżeczka.

Palcem wskazującym i środkowym kroczy wzdłuż przedramienia, od łokcia do dłoni dziecka.

Pierwszy miś zaśnie dziś,

Dziecko kładzie na otwartej dłoni dorosłego (na łóżeczku) kciuk.

drugi miś zaśnie dziś,

Kładzie palec wskazujący.

trzeci miś zaśnie dziś,

Umieszcza w łóżeczku środkowy palec.

czwarty miś zaśnie dziś.

Dokłada palec serdeczny.

No, a piąty? Ten posłucha,

co wyszepczę mu do ucha…

Dorosły chwyta mały palec dziecka i delikatnie nim porusza.

 

25 maja „Dzień Afryki”

 

         

 

AFRYKA to drugi pod względem wielkości kontynent na świecie. Zamieszkuje go głównie ludność czarnoskóra w większości mówiąca w języku angielskim. Afryka jest uznawana za region egzotyczny. Przyciąga swoją dziką przyrodą, historycznymi budowlami, największą pustynia świata.

 

   

Zadania

1. Pokoloruj kredkami: afryka mama murzynka

2. Pomaluj farbami zwierzęta Afryki:

słoń

żyrafa

krokodyl

hipopotam

3. Wyklej małpę plasteliną (w różnych kolorach): małpa

 

Pozdrawiamy

c. Magda i Grażyna

 

Prace wykonane przez nasze przedszkolaki:

 

   

 

 

Tydzień 18 – 22 maja „Domowi ulubieńcy”

 

„Przedszkolaki i zwierzaki” sł. Agnieszka Galica

Ciepłe mleczko jest dla kotków, chomik biega w kołowrotku

O domowe zwierzaki dbają przedszkolaki

Rybki się pluskają w wodzie, z psem na spacer chodzę co dzień

O domowe zwierzaki dbają przedszkolaki

Morska świnka sianko zjada, a papuga głośno gada

O domowe zwierzaki dbają przedszkolaki.

Zadanie

Odpowiedz na pytania:

  • O co dbają przedszkolaki?
  • Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
  • Co jest dla kotków?
  • Kto biega w kołowrotku? itp.

 

 

PSY

„Piesek” Elżbieta Szwajkowska

Warczy piesek wrrrrr!

Brzmi to strasznie – brrrr!

Niech już tak nie warczy,

warczenia wy

star

czy

Psy skowyczą, ujadają,

wyją, skomlą lub szczekają.

Gdy są psy zadowolone,

każdy macha swym ogonem.

Zadania

1. Pokoloruj dużego psa kredkami: Duży pies

2. Rysuj po śladzie, pokoloruj łapy kredkami: psie łapy

3. Pomaluj farbami dużego psa: Pies mały-duży

 

KOTY

Zadania

  1. Pokoloruj koty, które śpią: śpiące koty
  2. Wyklej plasteliną dużego kota: duży kot
  3. Połącz w pary takie same kotki: połącz kotki
  4. Dokończ kota: dokończ kotka

 

CHOMIKI

„Chomik” Grażyna Wasilewicz

Czy widziałeś chomika,

który ziarno w buzie wtyka?

Trzyma w policzkach zapasy,

taki jest łasy.

Teraz policzki ma jak balony

i bardzo jest zadowolony.

Nabierz powietrza pod wargę górną,

nabierz powietrza pod wargę dolną.

nabierz powietrza w jeden policzek,

nabierz powietrza w drugi policzek,

Nabierz powietrza w oba policzki

i już wyglądasz jak chomiczek.

takie policzki nie są ozdobą.

Wypuść powietrze

i znów bądź sobą.

Zadania

1. Pokoloruj kredkami małego chomika: mały duży chomik

2. Pomaluj farbami: wesoły chomik

 

PAPUGI

„Papugowanie”

Abla – babla, abla – blonie

Lata papuga po salonie,

ja nie latam tak jak ona,

bo z głowy spadnie mi korona!

Zadania

1. Wyklej plasteliną papużkę: papużka

2. Pomaluj farbami papugę: papuga kolorowanka

3. Wykonaj papugę. Przygotuj: 2 talerzyki papierowe, farby, flamaster lub naklejkę „oko”, kolorowy papier, nożyczki.

 

Zagadki o zwierzakach

Gdy wychodzisz z domu, on na Ciebie czeka.

Kiedy wrócisz znowu, cieszy się i szczeka.

Siedzi w klatce kolorowa.

Umie mówić różne słowa.

Torebki ma w policzkach, w głębi ziemi spiżarkę.

Najlepszej tam pszenicy niejedną chowa miarkę.

Siedzę cichutko, czatuje na myszy.

Nawet kiedy chodzę, żadna mnie nie słyszy.

Syty i zadowolony, głośno pomrukuje.

Lubię mleko, łapie myszy i pazurki pokazuje.

Jest pośród zwierząt magazynier słynny,

lecz ziarno zbiera dla siebie, a nigdy dla innych.

Chociaż jest ptakiem, nie śpiewa wcale.

Skrzeczy lub gwiżdże za to wytrwale.

Gdy mu zapinam obrożę, cieszy się niesłychanie!

Niestety, smutnieje nieco, gdy mu zakładam kaganiec.

Mogę stać na płocie i wesoło mrugać.

Znacie mnie z piosenki, która nie jest długa.

 

CYFRA 4

Zadania

1. Policz, ile jest żółwi oraz poćwicz pisanie cyfry 4: 4 żółwie

2. Pokoloruj kredkami cyfrę i gruszki: liczba 4

3. Wykonaj zadania z karty pracy: matematyka ze smakiem

 

„Dzień kosmosu”

W dniu 21 maja obchodzimy Dzień kosmosu. To dzień upamiętniający wydarzenia związane z badaniami przestrzeni kosmicznej. Przestrzeń kosmiczna zaczyna się umownie 100 km nad powierzchnią Ziemi.

Zadania

1. Grafomotoryka. Wybierz obrazki i narysuj po śladzie: rakieta

2. Pokoloruj kredkami: kosmos

3. Pokoloruj planety według własnej wyobraźni: planety

4. Połącz w pary takie same przedmioty: pary kosmos

 

Dużo pracy przed Wami! Czas zaczynać!

ciocia Grażyna i Magda

 

Prace wykonane w tym tygodniu przez dzieci:

 

Tydzień 11 – 15 maja „Wiosenna łąka”

 

„Łąka” Ewa Stadtmuller

Leci siwa mgła do góry,

wnet się zmieni w ciemne chmury.

Pada deszczyk prosto z nieba,

tego nam tu było trzeba.

Rośnie trawa, ile zdoła,

kwitną kwiaty, pachną zioła.

Obudziły się biedronki,

pszczoły, trzmiele oraz bąki.

Frunie motyl pod niebiosy,

żabie chóry ćwiczą głosy.

Środkiem łąki bociek człapie,

zmykaj żabko, bo cię złapie.

 

Zadania

1. Rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj obrazek kredkami:

Bocian

Biedronka

Żaba

Pszczoła

Motyl

2. Pokoloruj obrazek farbami: łąka

3. Wykonaj odpowiednie polecenie znajdujące się w kartach pracy:

wiosna zadanie

Karta-pracy-4-1

Karta-pracy-7-1

Karta-pracy-5-1

 

 

Zabawa paluszkowa z wierszem Małgorzaty Barańskiej „Motyl”

Leci motyl do rabatki,

bo tam rosną kwiatki. 

Dziecko porusza w powietrzu wszystkimi palcami dłoni, naśladując lot motyla. Druga dłoń uniesiona pionowo z szeroko rozstawionymi palcami jest rabatką.

Jest stokrotka i dwa bratki

oraz dwa bławatki.  

Motylek siada na kwiatkach – dziecko opiera otwartą dłoń po kolei na każdym palcu drugiej dłoni.

 

„Figury geometryczne”

 

„Pajacyk” Małgorzaty Platy

Hop – raczki w górę,

Hop – rączki w dół.

Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt jest śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

a na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek.

Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.

Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,

na nich z trójkątów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka

I już jest pajacyk, co skacze jak piłka.

Zadania

1. Wykonaj pajacyka:

pajac

2. Grafomotoryka. Rysuj po śladzie:

koło

kwadrat

prostokąt

trójkąt

figury w lini

szlaczki figury

3. Rozwiąż zadania:

figury

pokoloruj figury

znajdź kształty

4. Wykonaj:

kot

5. Stwórz z figur rodzinę, a następnie dorysuj brakujące elementy:

rodzina

 

Ciekawej pracy życzą ciocie.

 

 

Tydzień 4 – 8 maja „Nasze książki”

 

                                                     

Książka to połączone ze sobą kartki oprawione okładką. Każda książka opowiada inną historię, uczy, bawi. Czytamy je, aby wzbogacić słownictwo, rozwinąć pamięć i wyobraźnię. Poprawiamy zdolność koncentracji, zdobywamy nową wiedzę, poznajemy świat. Książki kupujemy w księgarni lub wypożyczamy w bibliotece.

                                    

 

„Księgarnia” Bożena Forma

Stanęłam z mamą przed dużą wystawą,

Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.

Na niej królewna i zła czarownica.

Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.

Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie,

książki stoją na półkach, którą wybrać sobie.

W przepiękne barwy, starannie ubrane,

tytuły na nich wydrukowane.

Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,

ta może dla brata, ta dla przyjaciela.

W każdej wiedza ukryta o zwierzętach, roślinach

coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.

Zadanie 1

Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania:

  • Gdzie można kupić książki?
  • Jak nazywa się takie miejsce, gdzie można kupić tylko książki lub gazety?
  • Kto z was ma w domu swoje własne książki?
  • Komu rodzice czytają książki?
  • Dlaczego należy czytać książki?
  • Jakie książki najbardziej lubicie?

Zadanie 2

„Poczytaj mi, proszę…” – zachęcamy rodziców do przeczytania dziecku wybranego utworu z literatury dziecięcej, np. J. Tuwim, J. Brzechwa.

Zadanie 3

  • Zaprojektuj własną oprawkę książki. Wykorzystaj kredki, flamastry i dowolne naklejki: książka
  • Odszukaj książki znajdujące się w pokoju i pokoloruj je kredkami: książki w pokoju

Zadanie 4

„Zakładka do książki” – pokoloruj kredkę dowolnie z obu stron. Możesz przykleić naklejki czy inne ozdoby według uznania, a następnie wytnij sam lub poproś rodzica: kredka zakładka

Zadanie 5

Naucz się rymowanki Emilii Raczek na pamięć:

Książki i książeczki – wszyscy je czytają,

Dużo przyjemności wszystkim one dają.

 

„Przeciwieństwa”

Przeciwieństwa są to rzeczy, osoby, zjawiska, które się całkowicie różnią między sobą, np. duże – małe, szybko – wolno, grube – cienkie, wysoko – nisko.

 

Zadanie 1

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki:

 

„Zagadki rymowanki” – zabawa dla całej rodziny:

Lata w górze,

lecz na sznurze. (latawiec)

W oknie tej skrzyneczki,

oglądasz bajeczki. (telewizor)

Nosi dom na swoim grzbiecie.

Kto to jest? Już na pewno wiecie! (ślimak)

Dwa kółeczka, ostrza dwa,

wytną cuda raz i dwa. (nożyczki)

Można wtedy jechać na nim,

kiedy kręci się nogami. (rower)

 

4 maja Dzień Strażaka”

Jest to święto obchodzone przez strażaków, czyli ludzi przede wszystkim walczących z ogniem. Gaszą pożary, niosą pomoc poszkodowanym lub zagrożonym. Ratują ludzkie życie.

           

Zadanie

Pokoloruj ilustracje kredkami, flamastrami lub farbami:

wóz strażacki

strażacy z psem

straż w nocy

strażak z wodą

 

Miłej zabawy

Ciocia Magda i Grażynka

 

 

Tydzień 27 kwietnia – 1 maja „Legendy polskie”

 

                       

Witamy serdecznie,

W nadchodzącym tygodniu będziemy omawiać tematykę związaną z naszym krajem – Polską. Zwrócimy uwagę na legendy takie, jak: „Smok wawelski”, „O złotej kaczce”, „O królu Popielu”, ale również o słynnym „Koziołku Matołku” czy przepysznych toruńskich piernikach. Nie zapomnimy o majówce. 1, 3 maja to święta państwowe.

Legendy są to opowiadania o czymś, co zdarzyło się dawno, o czym należy pamiętać. To także opowieści dotyczące życia niezwykłych osób, postaci i opisujące wyjątkowe wydarzenia.

„Legendy”   Iwona Róża Salach

Każde miasto ma legendę,

tak się dziwnie składa.

Znam ich kilka, może osiem,

więc je opowiadam.

Wielki Bazyliszek mieszkał w Krakowie.

Od jego  spojrzenia ginęli wrogowie.

Zaś w Warszawie mała kaczka

skarbu pilnowała.

Biedak znalazł jej kryjówkę,

więc mu trochę dała […].

W Toruniu piekarczyk

pierniki serwuje […].

Popiela zjadły myszy

to było w Kruszwicy […].

Baśnie i legendy

znamy od stuleci.

Chętnie ich słuchają

dorośli i dzieci.

 

Wysłuchaj poniżej zamieszczonej legendy o „Smoku Wawelskim”:

1. Pokoloruj kredkami:

Kolorowanka Słodki smok

smok na drodze

smok

smok przed zamkiem

rodzina smoków

2. Wykonaj maska smoka

 

„Złota kaczka” to legenda o szewczyku, który ciężko pracował i co dalej posłuchajcie sami:

1. Znajdź różnice:

złota kaczka

2. Pokoloruj farbami:

Kolorowanka Kaczka na kamieniu _ Kolorowanki_dla dzieci do druku

złota kaczka

kaczusia

kaczki w stawie

 

Obejrzyj i posłuchaj innych legend:

1. Pokoloruj kredkami:

piernik

piernik i cukierki

koziołek

2. Wyklej plasteliną:

pierniczek serce

toruński piernik

3. Wyklej watą:

mysz

 

Na początku maja obchodzimy Święta państwowe dotyczące kraju, w którym mieszkamy.

 

   

1 maja to Święto Pracy, 2 maja to Dzień Flagi, a 3 maja to Narodowe Święto Konstytucji.

Polska, jako państwo ma swój hymn, godło i flagę.

1. Wyklej plasteliną i wytnij:

flaga polska

2. Pomaluj farbami:

godło polskie

flaga z orłem

3. Pokoloruj kredkami:

flaga z napisem

 

Czas na chwilę ruchu. Zapraszamy całą rodzinę do zabawy i nauki wierszyka rymowanki:

Gimnastyka – ważna sprawa,

dla nas, dzieci, to zabawa.

Ręce w górę, ręce w bok,

krok do przodu, przysiad, skok.

Ręce w górę, ręce w bok,

krok do tyłu, przysiad, skok.

Zadania dodatkowe:

dokończ rysunek

grafomotoryka

piłka z garfomotoryki

połącz pary

rysuj po śladzie

Pracujcie dzielnie, bawcie się i uczcie pilnie

ciocia Grażynka i Madzia

 

 

Tydzień 20 – 24 kwietnia „W zgodzie z naturą”

Kochane dzieci,

W tym tygodniu będziemy zajmować się otaczającym nas światem, naturą, segregacją śmieci. Codziennie mamy wpływ na otaczającą nas przyrodę, a ona ma znaczący wpływ na zdrowie człowieka poprzez: oszczędzanie wody, nie zanieczyszczanie powietrza, segregację śmieci czy używanie podczas zakupów toreb wielokrotnego użytku zamiast foliowych reklamówek. Lubimy spędzać czas na placu zabaw, spacerować po lesie, jeździć na rowerach na świeżym powietrzu, zbierać warzywa z przydomowego ogródka, czyli żyć w zgodzie z naturą.

„Bałagan” Iwona Róża Salach

Do przedszkola idą dzieci,

każde wnosi sporo śmieci.

Błoto na podłogę ścieka,

chociaż wycieraczka czeka.

Piasek zgrzyta pod nogami,

spadł z bucików małej Ani.

A to rzeczy niesłychane,

by żyć w zgodzie z bałaganem.

To dopiero przedszkolacy,

czy się boją ciężkiej pracy?

Nie, już szkody naprawiają,

pani woźnej pomagają.

Zadanie

Udzielamy odpowiedzi na kilka prostych pytań:

1. Co się stało w przedszkolu?

2. Kto tak nabałaganił?

3. Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej?

 

Jak dobrze już wiecie nikt nie lubi bałaganu! Posprzątajcie swój pokój. Odłóżcie książki na półki, a zabawki na swoje miejsca. Śmieci wyrzucamy do odpowiednich koszy według zasad segregacji, o której zaraz wam przypomnimy.

Słowo segregacja oznacza, że śmieci należy zbierać do specjalnie oznakowanych pojemników: szkło, papier, tworzywa sztuczne i metal, odpady roślinne, odpady mieszane, odpady zielone. Spójrzcie na obrazek.

Zadanie

Pokolorujcie kosze według kolorów na strzałkach. Następnie czerwoną kredką należy połączyć rozsypane elementy z koszami, w których powinny się znaleźć, np: szklana butelka powinna trafić do kosza z napisem SZKŁO.

kosze pdf

 

W nadchodzącym tygodniu w środę 22 kwietnia obchodzimy „Dzień Ziemi”. Przypada on na początek wiosny, kiedy wszyscy zajmujemy się porządkami po zimie. Pamiętamy również o nauce innych dotyczącej życia w zgodzie z naturą, o której napisałyśmy Wam na początku. Dbamy o naszą niebieską planetę.

Zadanie

Poniżej znajduje się podwójny rysunek ziemi. Pokolorujcie kredkami, farbami, a może wyklejcie plasteliną. Technika wykonania zależy od Was.

ziemia pdf

 

Teraz czas na małą matematykę. Cyfra 3. Ćwiczymy pisanie i liczenie.

Zadania

1. Pokoloruj:  cyfra 3

2. Pokoloruj. Przetnij obrazek po przerywanych liniach. Ułóż puzzle w obrazek.  cyfra 3

3. Rozwiąż zadanie:  cyfra 3 zadanie

 

Do wykonania następnej pracy zapraszamy całą rodzinę.

Proszę przygotować papier kolorowy (głównie żółty, czarny), flamaster, nożyczki, klej.

Etapy  pracy:

             

 

Teraz poćwiczmy motorykę małą, czyli nasze dłonie i paluszki. Miłej zabawy!

Zadania

1. szlaczki 1

2. szlaczki 2

3. grafomotoryka

 

Na koniec tygodnia wierszyk rymowanka. Może nauka na pamięć!?

Nasze przedszkolaki

To są same zuchy.

Przyrodę szanują!

Odpady segregują!

Wody nie marnują!

Dlatego świat uratują!

Pozdrawiamy Was gorąco

ciocia Magda i Grażyna

 

 

 

 

 

Życzymy Państwu i Wam kochane dzieciaki dużo zdrowia, kolorowych jajek i wspaniałego Śmigusa – Dyngusa

ciocia Grażyna i Magda

 

Tydzień 13 – 17 kwietnia „W wiejskim gospodarstwie”

„W wiejskiej zagrodzie”    Emilia Raczek

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek. Następnie poszedł do stajni, gdzie wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i pognał na zieloną łączkę. Następnie wyprowadził z garażu traktor i wyruszył na pole, gdzie zbronował równiutko, rządek przy rządku.

I. Z Rodzicami wykonaj żabę

– wydrukuj żabę z pdf,

– pokoloruj żabę według wzoru dowolną techniką plastyczną,

– wytnij wszystkie elementy lub poproś rodzica o pomoc,

– na kartce papieru przyklej elementy, aby powstała żaba;

żaba  –  PDF

II. Teraz czas na rodzinne zagadki i piosenkę

Jakie zwierzątko ukryło się w każdej zagadce?

1. Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nim nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka.

2. Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają i zawsze chrumkają.

3. Siedzi na grzędzie w kurniku i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba, gdy dasz ziarno, jajo da.

4. Może być dzika, może też domowa.

Z jej miękkich piórek jest kołdra puchowa.

5. Nie na polu, nie na miedzy,

lecz na roli trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają, wełnę na sweterki dają.

https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q

III. Uczymy się robić bociana krok po kroku

– wydrukuj obrazek z pdf,

– pokoloruj dziób i nóżki na czerwono, a skrzydełko na czarno,

– wytnij wszystkie elementy lub poproś rodzica o pomoc,

– przyklej na kartkę papieru według wzoru;

bocian – PDF

 

IV. Prace plastyczne do kolorowania (metoda dowolna)

kurczaki

stonoga

Traktor

Owieczka

Krowa na łące

Kogut na farmie

Ko, ko, ko…

Gospodarstwo

Farma

Miłej pracy i zabawy kochane dzieciaczki. Odwiedźcie naszą stronę w przyszły poniedziałek. Będą czekały na Was nowe materiały.